Sunday, November 27, 2011

Perjalanan Diet Sempena Maal Hijrah

Fuhh..lama giler aku x update blog nie. Dekat 3 bulan. dan selama tulah aku dok menternak balik sang lemak dlm badan. Giler ar rasa usaha yg aku buat selama 2 bulan control mkn n exercise akhirnya berakhir dengan kembali ke bentuk asal. Apa nk jadi ar ngan aku nie.. Pls la laila, wake up.... sapelah nk alert aku nie sal control makan. yang tukang hasut soh makan byk arr. Adoyai....Salahkan org x guna gak. Patutnya salahkn diri sndiri yg bodoh, x reti nk jga diri. Apsal la aku slalu tewas ngan makanan berlemak. Apsal la aku nie malas nk exercise..

Kesedaran akhirnya timbul bila seluar jeans aku mula ketat. Bila new housemate aku sponsor diri dia nk train aku sampai aku kurus. Akhirnya ada jugak insan mulia yg menghulurkan bantuan ikhlas..Aku pom bknnye selesa sgt bila badan naik nie. Nk melawa ckit pom x blh. Tiada keyakinan diri bab2 penampilan.

Bab pertama sblm sesi diet nie yg payah.. Payah sebab sblm nie dh biasa pagi makan nasi + nescafe ice, tghari nasi lagi, mlm nasi lagi.. blm campur yg ptg (goreng pisang, kopok) dan yg seangkatan. Xtahulah diet aku esk berjaya ke tak. Tapi insyaallah segala mak nenek makanan yg aku aku makan setat esk aku akan update dlm blog. Aku harap sgt kali nie aku betul2 dpt fokus pd diet aku..
Plan utk esk:-
i) bgn pagi minum air kosong
ii) exercise
iii) herbalife shake
iv) lunch ngan buah epal
v) mlm-herbalife shake
vi) air kosong (target permulaan 2 liter)

Harap2 aku berjaya ar harungi semua nie. Doakan ye kwn2 yg seangkatan. Marilah kita sama2 berdiet

No comments:

Post a Comment